هیدراتاسیون و عملکرد ورزشی شما چقدر کم آب هستید؟


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان abujasempes و آدرس abujasempes.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 72
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 3
:: بازدید ماه : 266
:: بازدید سال : 608
:: بازدید کلی : 1094

RSS

Powered By
loxblog.Com

ازدواج

هیدراتاسیون و عملکرد ورزشی شما چقدر کم آب هستید؟
جمعه 23 خرداد 1399 ساعت 13:38 | بازدید : 199 | نوشته ‌شده به دست abujasempes | ( نظرات )

هیدراتاسیون و عملکرد ورزشی شما چقدر کم آب هستید؟
هیدراتاسیون مناسب به سلامتی و عملکرد مطلوب یک ورزشکار کمک می کند ، بنابراین جذب و پر کردن مایعات قبل ، حین و بعد از تمرین باید دغدغه اصلی هر ورزشکار باشد. ورزش طولانی مدت مانند دوچرخه سواری (ورزش هوازی) به دلیل از بین رفتن بیشتر عرق مشاهده شده بدون این معنی که ورزش بی هوازی نیاز مایع یکسانی ندارند با افزایش نیاز مایعات همراه است.

ارزیابی وضعیت هیدراتاسیون
ضررهای بیش از 2٪ از بدن باعث افزایش خطر کم آبی بدن با اثرات جدی بعدی بر سلامتی و عملکرد ورزشکاران می شود. یک روش گسترده و شناخته شده و کاربردی برای ارزیابی وضعیت هیدراتاسیون ، رنگ ادرار است. بنابراین ، اگر در ادرار خود رنگ تیره ای مشاهده می کنید ، احتمالاً در وضعیت کم آبی یا خفیف تر شدید قرار دارید و نیاز به دریافت فوری مایعات دارید!

"آیا شما کم آبی هستید؟" علائم چیست؟
کمبود دفع آب هنگامی مشاهده می شود که عملکرد طبیعی مایعات در بدن مختل شود زیرا تلفات سیال از میزان مصرف مایعات بیشتر است. این وضعیت می تواند بر ورزشکار تأثیر منفی بگذارد و به طور خاص می تواند باعث افزایش خستگی ، گرفتگی عضلات ، کاهش توانایی در تنظیم دمای بدن و عملکردهای شناختی و همچنین خراب شدن عملکرد ورزشی شود.

چگونه می توانم آهسته بمانم؟
قبل از اعمال    در طول عمل    بعد از اعمال
2-4 ساعت قبل از ورزش مایعات 5-10 میلی لیتر در کیلوگرم وزن بدن را مصرف کنید تا تمرین خود را هیدراته کنید

برای جلوگیری از ناراحتی دستگاه گوارش مقادیر کمی و مکرر مایعات مصرف کنید. توصیه می شود مایعات را با در نظر گرفتن مدت زمان ، شدت و شرایط ورزش مایعات 0.3-2.4L / ساعت مصرف کنید    تقویت مایعات از دست رفته پس از ورزش یکی از نگرانی های اصلی یک ورزشکار است ، بنابراین توصیه می شود برای هر 1 کیلوگرم از وزن بدن که در هنگام ورزش از دست می دهید حدود 1/1 تا 1/1 لیتر مایعات مصرف کنید.
 
enydatosi kai athlitiki apodosi poso afydatomenos eisai
چه چیزی را به عنوان یک نوشیدنی "ایده آل" انتخاب کنیم؟
انتخاب نوشیدنی "ایده آل" هنگام ورزش یک عامل بسیار مهم در عملکرد یک ورزشکار است. به طور خاص ، برای ورزش هایی که بیش از 1 ساعت طول نکشید ، معمولاً آب برای تأمین هرگونه ضرر و زیان مشاهده شده هنگام ورزش کافی است. در غیر این صورت ، در ورزش طولانی مدت و شدید ، مصرف نوشیدنی های ورزشی حاوی کربوهیدرات و الکترولیت ، برای اطمینان از انرژی و هیدراتاسیون کافی ، انتخاب مناسبی است. به طور خاص ، توصیه می شود برای حفظ هیدراتاسیون مناسب ، از نوشیدنی ورزشی 0.5-1 لیتر در ساعت استفاده کنید.

6-8٪ کربوهیدرات20-30meq / L سدیم2-5meq / L پتاسیم
در نتیجه
حقیقت این است که نقش آبرسانی مناسب در زمینه ورزش بسیار مورد مطالعه قرار گرفته است زیرا این یک عامل تعیین کننده در عملکرد ورزشکاران است. تشخیص زودرس کم آبی بدن می تواند از اثرات ناخوشایندی که این وضعیت می تواند داشته باشد جلوگیری کند ، بنابراین هر ورزشکاری باید نسبت به راهکارهای هیدراتاسیون هوشیار باشد. البته فراموش نکنید که هیدراتاسیون مناسب از یک ورزشکار به یک ورزشکار دیگر متفاوت است و تحت تأثیر شدت ، مدت و شرایط ورزش قرار دارد!

منبع : psychology today




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: